Zapraszamy do drugiego tekstu w ramach portalu „5 minut o PWI” – tym razem jest kontrowersyjnie. Czy można chronić prawem autorskim graficzną identyfikację przedsiębiorcy, mimo że jej elementy same w sobie są proste i nie stanowią utworów? Myślimy, że tak – ale nie w każdym przypadku. Ilustracją dla tekstu jest spór jaki powstał między siecią sklepów Ikea, a twórcą gry komputerowej. „5 minut o PWI” jest wspólną inicjatywą Markiewicz & Sroczyński i Wolters Kluwer Polska, w całości poświęconą zagadnieniom związanym z prawem własności intelektualnej (tj.: prawem autorskim, własnością przemysłową oraz zwalczaniem nieuczciwej konkurencji). Teksty „5 minut o PWI” będą pojawiać się co najmniej 2 razy w miesiącu. Założeniem tego miejsca jest zabranie Państwu 5 minut na zwrócenie uwagi na coś co nas pasjonuje, a Państwa zainteresuje. Artykuły będą zatem krótkie, przejrzyste i w miarę możliwości także „ilustrowane”. Chcielibyśmy, aby „5 minut o PWI” stało się źródłem wiedzy o istotnych zmianach i wyrokach, inspiracją do dyskusji, a także źródłem nowych, także kontrowersyjnych, pomysłów interpretacyjnych. Przede wszystkim jednak liczymy, że będzie po prostu ciekawie. Pełne brzmienie artykułu:https://www.prawo.pl/prawo/prawo-autorskie-a-identyfikacja-wizualna,519119.html Dział „5 minut o PWI” na prawo.pl: https://www.prawo.pl/prawo/5-minut-o-pwi,518742.html