W dzisiejszej Rzeczpospolitej zająłem się tematem ochrony wyglądu produktu, wskazując po pierwsze na zasadę dopuszczalności naśladownictwa, po drugie próbując jednak określić w jakim zakresie jest ona ograniczona na wielu płaszczyznach prawa własności intelektualnej. Piszę zatem o tym czym jest niewolnicze naśladownictwo w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz w jakim zakresie zewnętrzna postać produktu (design) może być chroniona prawem autorskim, wzorami przemysłowymi oraz znakami towarowymi. Temat kumulatywnej ochrony prawami własności intelektualnej jest fascynujący, pokazuje jak wiele konfliktów pomiędzy interesami poszczególnych graczy rynkowych nie zostało jeszcze precyzyjnie rozstrzygniętych – warto jednak zdawać sobie sprawę z istniejących niebezpieczeństw lub szans. Link do artykułu dla Subskrybentów: https://www.rp.pl/biznes/art39361911-wyglad-produktu-czy-dozwolone-jest-kopiowanie-jak-chroniony-jest-design?fbclid=IwAR0L_UwQzWmIhVTL5cveteaPm7bgU9lUZlC4k9698yb6w0Cv2QMXa9tjGBE
