W dzisiejszej Rzeczpospolitej zająłem się tematem ochrony wyglądu produktu, wskazując po pierwsze na zasadę dopuszczalności naśladownictwa, po drugie próbując jednak określić w jakim zakresie jest ona ograniczona na wielu płaszczyznach prawa własności intelektualnej. Piszę zatem o tym czym jest niewolnicze naśladownictwo w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz w jakim zakresie zewnętrzna postać produktu (design) może być chroniona prawem autorskim, wzorami przemysłowymi oraz znakami towarowymi. 👉 Temat kumulatywnej ochrony prawami własności intelektualnej jest fascynujący, pokazuje jak wiele konfliktów pomiędzy interesami poszczególnych graczy rynkowych nie zostało jeszcze precyzyjnie rozstrzygniętych – warto jednak zdawać sobie sprawę z istniejących niebezpieczeństw lub szans. Link do artykułu dla Subskrybentów: https://www.rp.pl/biznes/art39361911-wyglad-produktu-czy-dozwolone-jest-kopiowanie-jak-chroniony-jest-design?fbclid=IwAR0L_UwQzWmIhVTL5cveteaPm7bgU9lUZlC4k9698yb6w0Cv2QMXa9tjGBE